BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

dimecres, 21 d’octubre del 2009

Quatre situacions per al debat

A.-El professor d'eduació física diu als seus alumnes: "Per demà, tothom vindrà a clase amb unes "Nike.Jordan Collezione 20/3 per a poder fer les pràctiques de basquet.

És incorrecta perquè el professor pot demanar al alumnat un tipus de calçat concret, però no la marca.

B.- Estem a classe fent un projecte de col.laboratiu de ciències i diem als nostres alumnes: Aneu a Google, cerqueu imatges sobre la terra i les aneu enganxant i comentant al Word.

Aquesta situació és incorrecta a causa de que el professor hauria de demanar possar la procedencia de les imatges i no hauria d'exigir utilitzar el programa Word perque pot ser que algun alumne no el tingui i volgui utilitzar altre processador de text.

C.- Per a preparar una classe, el mestre ha confeccionat un fantàstic POwerPOint en el que li manquen les dues útimes diapositives, l'envia per correo electrònic als seus alumnes amb la instrucció següent: Obriu el PowerPoint, fet amb versió 2007, i completeu les dues últimes diapositives amb les dades que falten i per a la propera setmana el porteu a classe per comentar-lo.

És incorrecta la situació a causa de que el professor hauría d'haver preparat bé les diapositives, aquesta tasca hauria de ser d'ell no dels alumnes. A sobre, no pot exigir la verció de Power Point.

D.- El professor de ciències, en una excursió, diu als seus alumnes: " Entreu a la botiga de records, agafeu les postals que vulgueu per portar-les als pares".

És correcta aquesta situació encara que, per la meva part, no hi estic molt d'acord perquè considero que els records d'una excursió haurien de ser una cosa personal com per exemple un dibuix.